گفتگوی اعضای کمیسیون همکاری بین‌المللی روسیه در مورد مسائل حفاظت از ارزش‌های سنتی

روشن عباسوف معاون اول اداره دینی مسلمانان روسیه در نشست کمیسیون همکاری‌های بین‌المللی شورای تعامل با انجمن‌های مذهبی زیرنظر ریاست جمهوری شرکت کرد.

در این نشست رئیس بخش روابط خارجی کلیسای پاتریارک مسکو، متروپولیتن آنتونی ولوکولامسک، دستیار دفتر رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای سیاست داخلی، دبیر اجرایی شورا ( نایب رئیس کمیسیون) آندری ترتیاکوف، مشاور ارشد دفتر رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای سیاست داخلی الکساندر ترنتیف و سایر شرکت کنندگان پیرامون مسائل جاری در دستور کار از جمله ترویج ارزش‌های سنتی در سطح بین‌المللی، به بحث و  تبادل نظر پرداختند.

در بحث ترویج ارزش‌های سنتی در خارج از کشور، روشن عباسوف تاکید کرد که جهان اسلام با ما هم عقیده است و از تلاش‌های روسیه در این زمینه قدردانی می‌کند. وی همچنین گفت: اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه و شورای مفتیان روسیه به ریاست مفتی شیخ راویل عین‌الدین بیش از 30 سال است که دیپلماسی معنوی و توسعه و تقویت روابط روسیه و جهان اسلام را در دستور کار دارد. انعقاد قراردادها و تفاهم نامه‌ها و آشنایی ساکنان کشورهای مسلمان با تاریخ و بنیاد معنوی و اخلاقی چند صد ساله روسیه از جمله این اقدامات  است.

در این جلسه اعضای کمیسیون پیرامون موضوع تشکیل کارگروه بین بخشی برای توسعه مفهوم، ایجاد و تضمین فعالیت‌های انجمن بین‌المللی حمایت از ارزش‌های معنوی و سنتی گفتگو کرده و معاون اول اداره دینی مسلمانان روسیه به همکاران خود اطمینان داد که مسلمانان روسیه آماده کمک در این زمینه کاری و جذب شرکای کشورهای جهان اسلام برای همکاری هستند.

منبع:https://www.muslim.ru/articles/287/39733/

کد خبر 18980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =